(Septembrie 2009) Maros MTB Marathon

Informații despre maraton:

A fost a treia ediție a maratonului clujean de mountainbike și s-a desfășurat în 27 septembrie în Munții Gilăului.
Au existat două trasee: 50 km și 80 Km
Taxa de inscriere: 50 Lei (include numărul de concurs personalizat – daca inscrierea s-a făcut online), bidon BBB, mănuși de ciclism, alimente și băuturi energizante pe traseu, recuperare cu ATV în caz de abandon, o porție de paste după concurs, afișare rezultate înainte de premiere.)
Premii totale: 5.000 Euro
Harta traseelor poate fi vizualizată la adresa: http://marosmtbmarathon.blogspot.com/2009/08/traseu-2009.html
Rezultatele: http://www.download.marosbike.ro/marathon_09-category-results.pdf


Cum a fost?

Am ajuns relativ tîrziu în Gilău, pe la 15:30. După ce ne-am cazat, ne-am hotarît (eu și Bogdan) să facem prima parte a traseului de 50 km (13km urcare și 10km coborîre). Am plecat cam pe la 17:00. Între noi fie vorba, am fost puțin inconșienți. La 19:00 soarele apunea, astfel încît prima coborîre cu pietriș și curbe bunicele a fost făcută pe întuneric! (de menționat faptul că nu am avut nici măcar lumini). În sfîrșit, finalul a fost bun. Am coborît fără perepeții, luna era felinarul nostru și ne-a luminat calea. A doua zi, la concurs, m-am crucit cînd am văzut pe unde am coborît și m-am și mirat că nu am luat vreo căzătură.

Concluzie: dacă mergeți în recunoaștere calculați bine timpul să nu cumva să vă prindă întunericul, că dispare tot fun-ul. 😛


Ziua concursului 27 septembrie:

Startul s-a dat la 10 și un pic. Au participat vreo 376 de bicicliști (băieți, fete, avansați, amatori, chiar și cîțiva copii). Vreme frumoasă cu soare și căldură (chit că era toamna de aproape o lună).

Traseul pitoresc. Prima parte – o urcare de 13 km. Dacă faci prima oară traseul s-ar putea să pară destul de solicitant, mai ales că dai peste pietre mai mari (pentru mtb e un lucru normal). Dacă faci pentru a doua oară traseul, pare mai ok și chiar mai ”scurt”. (recunoașterea traseului e un lucru bun). După prima urcare, cele două trasee de 50km și 80km se separă. Pentru traseul scurt urmează o lungă coborîre, de viteză aș spune. Era moment bun pentru depășiri. DAR, trebuia să fii atent la curbe și DA e pietriș, ceea ce presupune derapaj sau pene. Am văzut mulți pe traseu care-și reparau penele. SFAT: roțile cît mai bine umflate, astfel încît să poți evita snake-bite-urile și să calculați bine curbele (pfff… cîți au căzut pe acolo).

După puțin asfalt, unde ai ocazia să te odihnești și să mai cîștigi din timp, ciocolata topită de soare și apă, guess what, urmează a doua urcare!!!! Urcarea asta de vreo 4km le-a dat de furcă multor participanți, care nu sînt aia prea buni 🙂 Așadar, mulți au mers pe lîngă bicicletă. Recunosc, că am încercat să alternez, deoarece împinsul bicicletei mă omora încet și sigur. Vai, cîți depășiți m-au depășit.

După acest hop, totul era frumos, pentru că ce a fost mai greu a trecut și ritmul era bun. Așa că dăm tare, cît ne permitem 😛

Mai aveam vreo 14 km, cînd în spate aud niște ”Ține-o așa, Niji!” Eu: ”Huh?!” Era Daniel Roșioru and Co. Doamne … oamenii ăștia sînt tari, 80 km și ziceai că abia acum au început. Cîtă energie!!!

Prima căzătură: cică era o coborîre mai periculoasă, era un semn de exclamare înainte. Eu deja am învățat să dau drumu la frîne (cred că prinsesem curaj). Direct în spini! Mi-au despicat ”frumos” pielea de pe piciorul drept. Și acum problema cadrului prea mare, eram blocată și nu puteam ieși. Bun, o fată m-a ajutat să ies din tufa aia. Nu știu cum o cheamă sau ce număr avea, îi mulțumesc.

A doua căzătură (mai urîtă): la 2 km de finish. Tot fără frîne, că deh, mai sînt 2 km. Șleauri în față și ”Buff”. Data asta am zburat și mai frumos, direct în genunchi. Iar ajutor din partea a doi băieți (mulțumesc!!). M-am adunat și am terminat a 12-a fată !!! în 4h45min.

Concluzie: Dacă e un semn de atenție/avertizare, clar, nu stă degeaba acolo. Și uneori îs bune și frînele sau mai mult cap. 😉


Observații despre organizare:

Sînt în general pozitive. S-a văzut efortul mare al organizatorilor. Păcat că nu avut destui voluntari și erau cam aglomerați pe la punctele de alimentare.

Pastele – fabulous!

Iar tombola – well…. a durat o veșnicie (spun eu că nu am cîștigat nimic 😛 ), dar au fost o grămadă de premii. MULTE !!!


Fotografiile se pot găsi la adresele:

gillio – http://picasaweb.google.ro/ducu.vasiliu/Maros#
mfodorro1 – http://picasaweb.google.com/mfodorro1/100CANON#
Cristi Max – http://picasaweb.google.com/Cristi.Max.Man/MarosMTBMarathon#
dsardan – http://sports.webshots.com/album/574840376Yccyyh?start=72
Alin Stoian – http://picasaweb.google.com/altfell/MarosMarathon2009#
Marius21duo – http://picasaweb.google.com/marius21duo/MarosMtbMaraton2009#
someone_else – http://nothing.exhalus.net/phenomena/main.php/v/vtt/maros09/
giglia30 – http://picasaweb.google.com/giglia30/Gilau2009#

Pozele pro sînt făcute de către cei de la Westend

Această prezentare necesită JavaScript.

STARTUL

PROMO – 2008


Un gând despre „(Septembrie 2009) Maros MTB Marathon

Lasă un răspuns

